svētdiena, 2010. gada 4. aprīlis

Romeo uzturs pirms maratona

Šoreiz būs raksts iz sērijas „Kas lācītim Romeo pašlaik vēderā?”: Iepazīstināšu Jūs ar maratona „tumšo” pusi jeb izmaiņām manā uzturā, kas radušās saistībā ar gatavošanos Nordea Rīgas maratona 42 km 195m.
1) Ēdu 5 reizes dienā, iepriekšējo 3 reižu vietā, pa mazām porcijām, lai pēc iespējas retāk būtu situācija, kad kuņģis ir vairākas stundas tukšs un tāpēc organisms iebrauc rezervēs. Ja tās rezerves man būtu daudz, tad es par šo nesprēgātu, bet kopš es aktīvāk skrienu, man tās rezerves ir tik pat „daudz” cik Ģirtam Ķesterim mati uz galvas, tāpēc esmu īpaši piesardzīgs. Šāda ēšana gan nav uzskatāma par „tumšu”, bet nepieminēt to nevarēju, jo tā sāku ēst speciāli gatavojoties maratonam.
2) Pēc treniņiem lietoju ~ 40 gr. vīnogu cukuru jeb glikozi samaisītu ar ūdeni. Vīnogu cukuru pērku Stockmann, atpogāju 91 santīmu par vienu paku. Glikoze (100 gr satur 91,5 gr ogļhidrātu) ir ideāls enerģijas avots, turklāt ļoti ātrs. Es to lietoju ne tāpēc, ka pēc treniņiem man ir bezspēks, bet tāpēc, ka savādāk cietīs manas rezerves. Pie tam uz tās pakas pat ir uztetovēta skrienoša meitene, tātad domāts skrējējiem. Zinu, ka ari hanteļu apskāvēji šo mēdz lietot. Viena paka man izdilst ~ 1 mēnesī.
3) Skriet = svīst = pazaudēt sāļus. Organismā sāļi ir tik cik tie ir un ja tu tos vairāk tērē nekā uzņem, tad kaut kad tie arī beigsies, un tad kad tie beigsies, tad beigsies arī skriešana. Es pagājušogad izbaudīju uz saviem ceļiem šo procesu. Neiesaku. Atkopšanās noris vairāku mēnešu garumā. Turklāt klibie meitenēm nepatīk. Mans „prezervatīvs” pret šo kaiti - Active Mineral Light, pirkts veikalā „Gigants”. Pārdevējs, kuram rokas bija kā man kājas pārdeva to paku par 7.50Ls. Jaucu vienu tējkaroti pulvera uz 0,5l ūdens un iemasēju iekšā savā Adidas „Impossible is nothing” pudelē, kuru ņemu līdzi tikai uz 10+ km skrējieniem. Ja naftas cenas pasaulē strauji nemainīsies, tad tā sāļu paka man izies 3 – 4 mēnešos.
4) Kas kopīgs pensionāriem un garo gabalu skrējējiem? Sāpošas locītavas! Lai manu ceļu skrimšļi pēc iespējas ātrāk atjaunotos, es lietoju glikozamīna kapsulas. Tā kā esmu nedaudz pasists arī uz blondīnēm, tad klāt vēl paņēmu blondas omega-3 draudzenes. Paka maksā 13 Ls, izgaist vienā mēnesī.
5) Pēc 20+ km skrējieniem vai sacensībām apēdu 2 stop cramp tabletes, kuras palīdz kāju muskuļus pierunāt Tevi atkal mīlēt. Tabletēs ir daudz magnija, kas samazina noguruma sajūtu muskuļos un veicina to atlabšanu. Tablešu mājiņa maksāja 6,95 Ls. Šaubos, ka pilnībā visi tās iemītnieki kādreiz pametīs mājiņu, jo līdz Rīgas maratonam man iztērēsies apmēram puse, bet pēc tam man tās vairs nebūs vajadzīgas. Tomēr nekad nesaki nekad.
Būtībā es pašlaik jūtos tā, ka visu laiku rītu ripas, bet riskēt tās nelietot es arī neuzdrošinos. Būšu ļoti priecīgs, ja noskriešu Rīgā maratonu zem 4 stundām, tad pārstāšu tik aktīvi skriet garos gabalus un "skriešanas tabletes" vairs nelietošu.
P.s. Es NEKĀDĀ gadījumā neiesaku Jums pirkt/lietot jebko no tā, ko es savā rakstā iekļāvu, mans mērķis bija tikai parādīt, cik „nekaitīgs” ir maratons.

22 komentāri:

kaserx teica...

baigi dārgi tev tas izmaksā :(

Ilva teica...

Ņemot vērā, ka mans paziņa neko no tā nelieto, man vienkārši šķiet, ka Tu pievelc visu nepatīkamo - sākot ar dīvainiem eksperimentiem, kas beidzas ar kobras rīšanu, līdz pat naudas tērēšanai par pulverīšiem. :)

LeTigerGirl teica...

Nu gan.
Viss tā izdomāts.
Sarēķināts smalki, kas vajadzīgs.
Traki.

Bet turies : D

Romeo teica...

Kaspar, skriet ir lēti, bet skriet maratonu - dārgi.
Ilva, ja Tavs paziņa piedalās skriešanas sacensībās, kuru distances ir vismaz 10 km gara, tad stipri šaubos, ka viņš neko no speciālā papilduztura nelieto, visticamāk, ka noklusē. Par nepatīko pievilkšanu arī nepiekritīšu, bet ja tam tici, tad labāk turies no manis pa gabalu, vēl Tevi aplipināšu (angel)
LiTigerGirl, es turēšos. Pie pulveriem :)

Lilu teica...

mjaaa.. neesi jau nekāds lētais variants :)
vīnogu cukuru es arī esmu lietojusi(aktīvajā periodā), bet visu citu no Tava asortimenta gan vēl ne. varbūt jāpamēģina kaut kas ceļiem? (aaa, vienu soli tuvāk pensionāriem?!)

Toms teica...

Baigi "cērt" acīs, ka nedzīvas lietas norāda ar "viņas, viņi", tobiš: "es ēdu vīnogas, jo man viņas garšo".

Man savulaik vidusskolā mācīja, ka "viņi/viņas" attiecās tikai uz cilvēkiem un, laikam, arī dzīvniekiem.

Romeo teica...

Lilu, labāk atturies. Man dārgi mani lasītpratēji. (angel)
Tom, piekrītu, palaboju. Droši izsaki kritiku arī turpmāk. Paldies.

Ilva teica...

Tu domā, ka vari kaitēt man, cilvēkam ar cirvi?

Romeo teica...

Ilvu, Tu blefo, Tev nav cirvja "kārts". Pati taču atzinies.

Ilva teica...

Taču, ja skatiens spētu nogalināt...

Romeo teica...

Tad Tu mani pasaudzētu, jo romantiķi tagad ir sarkanajā grāmatā.

Lilu teica...

hmmm, manāmas pretrunas. pats priekš sevis atzīsti par labu esam, citiem -neiesaki. ierindo sevi sarkanajā grāmatā, bet tikmēr pats sevi itin nemaz nesaudzē(visādā ziņā). kāda ir Tava attieksme pret sevi? esi sev dārgs? m? vai arī mērķa labad esi gatavs uz Visu

Romeo teica...

Lilu, es vienkārši nezinu nevienu citu starp sava bloga lasītājiem, kurš skries Rīgā maratonu, tāpēc arī nevienam citam neiesaku lietot tās tabletes. Ja es negatavotos maratonam, tad arī nelietotu. Un Ilva jau runāja par nogalināšanu ar skatienu, bet es - tikai sevis pamocīšanu. Pirmsmaratona garie treniņskrējieni man ir kā drošības josta mašīnā, kas palielina iespēju, ka 23. maijā sarkanajā grāmatā nepaliks par vienu romantiķi mazāk.
Uz visu gatavs neesmu, bet stiprāk sakost zobus un paciest grūtības gan.

Lilu teica...

labi, ka vismaz nedomā pārskriet Prokopčuku. par viņas `ēdienkarti` bail pat iedomāties. bet būt gatavam uz Visu mērķa sasniegšanā- ir baigais spēks

Toma Sirds teica...

Ir tāds stāsts, droši vien, ka nevietā, bet piedodiet manu vaļību. :]
Padomju Savienībai ļoti rūpēja, ko pārējās valstis domāja pa šo milzīgo asiņaino komunālo dzīvokli. Un labākais veids kā parādīt, to, ka ir labākie ir Olimpiskās spēles. Gandrīz visas sievietes sportistes, ko Padomju vara sūtīja dabūja medaļas, jo bija ātrākās un zvērīgākās. Bet kāpēc? Dopings it kā, nē. Citi preparāti arī nē. Izrādās šīs sportistes mākslīgi apaugļoja, lai viņas 3 mēnešus pirms olimpiskajām spēlēm ir grūsnas. Jo pierādījās, ka sievietei 3. mēnesī parādās tāds mātes instinktam līdzīgs spēks, ka tik dod sienu, viņa izskries cauri. Paķer medaļu un brauc atpakaļ un taisa abortus.

Starp citu skatoties svaigēdājus uzdūros vienam atlētam maratonistam, iedomājos par tevi. Var būt viņa pieredze un diēta Tev noder sauc viņu Brendan Brazier. Veiksmi Tev!

Romeo teica...

Lilu, tik daudz tabletes pārlietojies es vēl neesmu, lai gribētu Prokopčuku apskriet, pietika jau ar to reizi pirms 2 gadiem, kad viņa mani Kuldīgas pusmaratonā ielika precīzi par 5km un ļāva galīgi izblamēties apkārtējo priekšā :)
Tom, šo stāstu es jau biju iepriekš dzirdējis un tā nebija tikai Padomju savienībā, bet arī Vācijā un vēl dažās valstīs.
To Brendanu googlē paskanēšu. Paldies par ieteikumu.

Lilu teica...

jūs ko., nopietni? lai gan sportistu aprindās jau vis kas dzirdēts, bet cik liela daļa tajā visā ir patiesības?

Toms teica...

Nu jau labāk. Arī daudz patīkamāk lasās teksts. Paldies!

Toma Sirds teica...

O, vēl viens Toms :]

Romeo teica...

Brālis: Ko tu meklē internetā?
Es: To informāciju par sieviešu mākslīgo apaugļošanu pirms olimpiskajām spēlēm.
Brālis: Tev tas maratonam nederēs.. :)
Lilu, jā mēs nopietni. Pats par to uzzinājo no krievu dokumentālā raidījuma. Pats gan toreiz ar svecīti blakām tām sievietēm nestāvēju, bet uzksatu, ka tas nav izdomājums. Googlē gan man rokas bija par īsu, lai atrastu rakstisku informāciju, ko Tev varētu iedot izlasīt.
Toma sirds, tā Tava pārējā miesa, nevis vēl viens Toms :)

Lilu teica...

he he, mjaaa, nu Tev jādomā kāds cits ģeniālais plāns kā atmodināt sevī apslēptās rezerves

hmmm, paskat tik, kāds brīnumains un varens spēks slēpjas sievietēs, no dabas dots, kaut arī `mākslīgi iemantots`

vismaz Tu centies(brālis Tavs liecinieks?). paldies par to pašu ;)

Romeo teica...

Es piekrītu, cita metode būs jāņem. Švarcnēgeram arī nepiestāvēja būt stāvoklī.
Tiešām centos. Mazskauta goda vārds.