otrdiena, 2010. gada 2. marts

Skriešanai atkusnī ir savs šarms

Ieva: Iepirkies? (skatās uz manu zaļo celofāna maisiņu)

Es: Jā, pāris kilogrami vitamīnu – burkāni, brokoļi. Daudz sanāk pēdējā laikā skriet, tādēļ vajag daudz vitamīnus.

Ieva: Tu šādā laikā skrien? Es pat paiet nevaru.

Es: Es jau arī nevaru paiet, tāpēc arī skrienu.

Ja godīgi, tad man ļoti patīk skriet šādā laikā, jo atkusnim ir savs unikāls šarms. Tikai atkušņa skrējieni liek nemitīgi koncentrēties uz ceļa segumu un vienmēr iekļauj dažādas bērnības spēles.

1) Skrienot pa gājēju celiņu, vienmēr sanāk spēlēt klasītes, lai neieknābtu peļķēs.

2) Ja skrien pa lielo šoseju, tad neizbēgami jāpiedalās spēlē „augstāk par zemi” – ik pēc 5 sekundēm jālec iekšā kupenās līdz ceļiem, kas sašķūrētas malās, lai kāds autovadītājs tevi „nenoķertu”.

Tomēr starp spēlēm ir arī daudz mazo pārbaudījumu – piemēram, līkumos obligāti jāatceras, ka ir jānomet ātrums līdz gliemezim, jo pretējā gadījumā fizikas likumi atgādina inerces definīciju un zemes pievilkšanas spēku. Kā arī šur tur savu gultni ir izveidojušas jaunas „Daugavas”, pie kurām pat sāk krāties cilvēku rindas ar domīgām pierēm, kas saka: „Kā pie velna, lai es tieku pāri?”. Un tu parādi kā, jo esi gudrāks par piecklasnieku – ieskrienies cik ātri vien vari un ar lielu, garu leoparda lēcienu pārlido pāri 2 metrus platajai peļķei.

Pēc šiem skrējieniem kājas, protams, vienmēr ir slapjas, bet visas atrakcijas taču kaut ko maksā.

Skrieniet un esiet veseli!

P.s. Šo ierakstu veltu Lilu, iedvesmai.

24 komentāri:

Lilu teica...

aiiii, Romeo.. paldies :)

patiesībā, sirdī esmu brīvās dabas, vasaras, rudens un pavasara skrējienu piekritēja.. ziemā dodu priekšroku iekštelpām

un jāatzīst, daļa Rīgas šķiet nepiemērota patīkamam skrējienam manā gaumē un izpratnē, tāpēc arī pārstāju skriet.. vai nu vairāk nost no civilizācijas un tās `brīnumiem`, vai arī tajā iekšā ar velosipēdu, mmhm, kas raisa līdzīgas izjūtas un lidojumu! šeit gan domāju kalnu velosipēdus un to iespējas..

marshmallow teica...

skaisti, skaisti. un apbrīnojami, jo skrienu tikai rudenī un pavasarī skolas krosiņu :D

Romeo teica...

--> Lilu
Nav ko diskriminēt ziemu. Jābūt tolerantai. Tagad pat reklāmas tādas rāda :)
Bet būtībā jau tā lielo mašīnu koncetrācija ielu vēnās ir visu rīdzinieku lāsts.
Velo gan man nekad nav bijis īsti tuvs, nespēju ar viņiem saprasties.

-->Marshmallow
Paldies. Tie skolas krosiņi man ļoti patika. Pirms 4 gadiem mācījos kopā ar vienu puisi, kas nepavisam nebija skrējējs, bet ļoti gribēja būt pirmais. Tāpēc viņš 3km krosā pirmo apli (400m)nosprintoja, pabeidza kā pirmais un izstājās. Beigās diskābelis un n/v, bet puisis bija priecīgs, jo vismaz pirmo apli finišēja kā pirmais :)

Lilu teica...

Tādas reklāmas gan neesmu redzējusi.. nea, bet velo- brīnišķīgs izgudrojums! Hmm, esot tolerants,iepazīsi velo priekus, bet es Rīgas un ziemas priekus?!:)

Ummm, skolas krosiņi.. arī man pamatskolā raisīja nelabas sajūtas, bet sākot nopietnāk skriet, pavisam kas cits gan sajūtās, gan rezultātos. Pēcāk jau skrēju nevis 10iekam, bet jaunam personīgajam sekunžu simtdaļu rekordam ārpus skolas normatīviem, kurus reiz bija tik grūti izpildīt..
tagad gan ar to vairs nenodarbojos, vismaz patreiz ne :)

Romeo teica...

Lilu, man tā tolerance izmaksā krietni dārgāk, bet ja Tu gribi piemest man ritenim, tad esmu ar mieru :)
Tad jau esi lidojusi kā bulta skolas krosiņos, jo puišiem 10tnieka normatīvs 3 km bija visai kenijisks. Vajadzēja nobliezt ātrāk par 10 min 15 sek, lai iekāptu 10tniekā.

Lilu teica...

saki, ka nav kam mīt pedāļus?

skriešanas inventārs tak arī ko maksā.. īpaši jau ziemā, kad saģērbies kā sīpoliņš.. un ar taviem km apjomiem, apavi arī varētu salīdzinoši ātrāk nonēsāties

bulta vai ne, bet meitenēm citi normatīvi un laiki, kas tomēr salīdzinot ar profesionālām skrējējām raisa smaidu.. lieku sevi pie pusprofesionāļiem., toreiz =)

šobrīd, visticamāk, man pašai vajadzētu velo, lai tiktu tavam tempam līdz..

Romeo teica...

Ir viens, bet to grūti nosaukt par riteni. Tomēr sūtīt uz labākiem medību laukiem ar žēl, tik daudz kopā piedzīvots.
Ziemā jau sniegs, kurpēm tas dilonis tik ātri nepiemetas. Izmaksas sastāda galvenokārt apģērbs.
Un profesionālās skrējējas man galīgi nepatīk, jo viņas finišē ātrāk un apēd visas garšīgās uzkodas, ko organizatori ir sagādājuši.
Nevajadzētu Tev velo, es speciāli skrienu ar palēninātu tempu, lai nededzinātu lieki muskuļus.

Lilu teica...

visam savs laiks un vieta, tik cilvēks grib sev paturēt to, kā laiks jau sen kā iztecējis.. laikam jau tik cilvēcīgi tā pieķerties :)

vai atklāsi kādos laikos izskrien tos pašus 8km? lai varu apjaust kāds ir `palēlinātais temps`

Romeo teica...

Es to riteni esmu uzķīlējis (lasi: sabojajis), tāpēc vēl jo vairāk negribas atvadīties.
Laikus es tiešām nezinu, nekad neņemu pulskteni līdz, bet tas lēni ir tiešām lēni. Apmēram 10 km/h jeb 6 min/km, varbūt nedaudz ātrāk.

Lilu teica...

hmmm., 6min/km jau ir aši priekš neskrējēja, iesācēja.. un 8-10km tādā tempā, ir nopietns pārbaudījums iepriekš netrenētai sirdij, mhm, to Tev pēc pieredzes saka fizioterapeite un izbijusi distanču skrējēja, liec aiz auss, neesi nemaz tik lēns lielos vilcienos :)

Romeo teica...

Aamm, fizioterapeiti ir sportistu vismīļākie draugi (uzreiz aiz medaļām). Gan jau nespēj atkauties no sportistiem :) Kad Tu saki tādus vārdus kā "toreiz" un "izbijusi" man šķiet, ka Tev ir 60 gadi.
Un skriet es jau neskrienu pirmos mēnešus, šis būs jau trešais gads. Lēnām gatavojos savam pirmajam klasiskajam maratonam. Sirds domāju, ka ir pietiekami uzpumpēta.
Izmanto situāciju un palielies ar saviem rezultātiem. Esmu ieinteresēts.

Lilu teica...

he, he.., tici man, FT ar savām iemaņām ir visiem draugi, pat maziem bērniem, kuri parasti baidās no ļaunajiem dakteriem.

Darbā gan šad tad prasa cik man gadu un vai maz esmu skolu pabeigusi, 60 neviens vēl nebija devis =D

heh, man jau īsti nav ar ko lielīties. Sacensībās tik šad tad piedalījos, jo galvenokārt trenējos savam priekam un trenētībai.

pagaidām 18km/2h, mierīgā, ne-sacensību tempā, tīri sevis pārbaudīšanai, pēc regulāri noskrieta gada

Pēc tam gan vairs nav sanācis tā ar sevi eksperimentēt, jo LSPA vietā izvēlējos RSU, kurā studējot nav laika normāli dzīvot un gulēt, kur nu vēl skriet

Romeo teica...

Bērniem jau nepatīk tikai dakteri ar špricēm un urbjiem, kuri saka "Tūlīt maziņš odiņš iekodīs, čiks un viss!"
18 km mūsdienās vairs tikai retais var noskriet bez apstājas. Kad es saviem vietējā miesta vienaudžiem piedāvāju pat tikai 10 km uzskriet, viņi uzreiz mani pasūta.
Žēl, ka Tev neatliek laika skriešanai, bet vismaz Tu bērniem patīc :)

Romeo teica...

P.s. Lilu, Tev blogā kaut kas ar komentāriem gļučī. Uzspiežot uz "ierakstīt komentāru" viņs neizmet laukā logu, kurā var rakstīt, tādējādi nevar komentēt. Pamaini pie komentāru iestatījumiem, lai komentāra logs izlec atsevišķā lapā, tas varētu to izlabot.

Lilu teica...

Hmm, Paldies!:)tagad vari brīvi izteikties

dažus bērnus biedē jau vārds `dakteris`, neatkarīgi no tā, kas tev rokās un mugurā, un ko ar viņu darīsi. Tik caur spēlēm un rotaļām piekļūsti tuvāk tiem mazākajiem, kad pats kopā ar viņiem atgriezies bērnībā, bet tas ir tik pozitīvi un jautri, darba laikā spēlēties =D

varbūt ar laiku sasparošos un sākšu skriet pretī pavasarim?! :)

Romeo teica...

Es joprojām palieku pie tā, ka Tev ir 60 gadi, jo gandrīz visām tāda vecuma/jaunuma sievietēm patīk spēlēties ar maziem bērniem :)
Ja gribi ātrāk sagaidīt pavasari, tad obligāti skrien pretī tam, drīzāk satiksities. Matemātiski vismaz tā sanāk.

Lilu teica...

jocīgais.., no kurienes tāda loģika? =D

visām sievietēm, neatkarīgi no vecuma, kuras nenoliedz bērnus kā tādus, patīk paspēlēties ar bērniem.. gluži dabiski, manuprāt. un daļēji tas ietilpst manos darba pienākumos, lai panāktu vēlamo efektu

katrai vecuma grupai un dzimumam savas spēles, spēlītes..

Romeo teica...

Vīriešu loģika :)
Kad meitenes ir mazas, viņas spēlējas ar lellēm. Kad paaugas, tad spēlējas ar puišiem. Un visbeidzot, kad tuvojas dzīves finišam, tad spēlējas ar bērniem.

Lilu teica...

Tu esi izlaidis kādu būtisku posmu, atrodoties savas dzīves pilnbriedā vai ceļā uz to, meitenes sāk spēlēties gan ar bērniem, gan puišiem vienlaicīgi un tas ir pats jaukākais! tik ne visas to prot un vēlas, tādejādi gan sevi apdalot.. tāds mans secinājums, loģisks vai nē :)

Romeo teica...

Sieviešu loģika vīriešiem reti, kad ir loģiska. Tomēr domu sapratu.

Lilu teica...

abpusēji..

bet atgriežoties pie sākotnējās manis iedvesmošanas domas.., palasījos citus Skrien Forest Skrien ierakstus un vēl šo to, atļāvos pat ko piemetināt, lai labāk veiktos ar tā sauktajām Romeo veselības akcijām un sesijām nesijām

Romeo teica...

Es Tevi gribēju iedvesmot uz 10 km, bet sanāca uz 10 komentāriem xD

Lilu teica...

kā redzi, man patīk ne tikai skriet., un ja vēl sirdij tuva tēma! baumo, ka Dvīnis- vispasaules neaizbāžamākā rīkle un viena no kustīgākajām zīmēm, laikam jau.. =D

un nu vēl jau viss nav zaudēts..

gan aizskriešu pretī pavasarim, ja turpināsi rakstīt iedvesmojošus aprakstus par savu skriešanu tā, lai man arī ļoooti sagribētos atkal skriet un to pašai piedzīvot :)

Romeo teica...

Tātad viss ir manās rokās (rakstīšanā) un Tavās kājās(skriešanā) :)