ceturtdiena, 2010. gada 25. februāris

Iesaku!

1) Izlasīt Ē. M. Remarks „Rietumu frontē bez pārmaiņām”.

Jā, grāmata ir par karu un nē, tā nav garlaicīga. Es pats vienmēr taisu to skābo citrona ģīmi, kad bibliotekāre man noliek priekšā grāmatas par karu, bet uz šo tomēr pierunāja, jo esot viena no tām, kas obligāti katram jāizlasa. Nenožēloju, ka paņēmu, pat vairāk – esmu priecīgs, ka nenokautrējos.

„Stiprus toties mūs dara zeme un gaiss, - īpaši zeme. Nevienam citam tā nav tik tuva un dārga kā mums, karavīriem. Brīžos, kad karavīrs tai pieplok ilgi un cieši un cenšas ierakties tajā ar seju, ar rokām un kājām, juzdams nāves bailes no ienaidnieka uguns, zeme ir viņa vienīgais draugs, viņa brālis un māte, vienīgi tai, mūžīgi klusajai patvēruma devējai, viņš uztic savas šausmas un savus vaidus, zeme uzklausa viņu un atkal palaiž desmit sekunžu skrējienam un dzīvībai, un satver viņu no jauna – reizēm uz mūžību”*

2)Noskatīties filmu „Spirit of the Marathon”.

Filma ir 2007. gadā atrasta kāpostos. Līdz šim labākais filmu gabals par skriešanu, ko esmu redzējis. Tajā ir nedaudz vēsture, nedaudz kenijieši, nedaudz liekās riepas, nedaudz asaras un daudz, daudz prieka par sasniegto. Filma ļauj ielūkoties 5 cilvēku dzīvē, kuri gatavojas skriet sacensībās maratonu - 42 km ar astes kaulu. Ieskatieties viņu dzīvēs arī Jūs!
Pirmā daļa te, pārējās 9 meklējat turpat youtube.



3)Katru dienu izdzert glāzi svaigi spiestas burkānu sulas.

Burkānos ir karotīns, C vitamīns, E vitamīns, B1 vitamīns, kā arī ir B2, K, PP un citi vitamīni. Burkānu saknes satur brīvās aminoskābes – alanīnu, valīnu, leicīnu un citus anīnus par ko man nav nemazākās saprašanas, bet burkānu asinis garšo sasodīti labi un glāze tādas vitamīnu OMON specvienības ātri vien ievieš veselīgu kārtību organismā.

*Fragments no E.M.Remarks „Rietumu frontē bez pārmaiņām”

7 komentāri:

marshmallow teica...

man liekas, ka manā grāmatu plauktā ir tā grāmata, bet kkā nevelk lasīt. Trīs Draugi gan ir mana mīļākā :)

livars.lv teica...

Mums ir vēl
Cilvēki, kuriem bija jāiet
Karā. Uz kuriem
Šāva un kuri
Šāva. Un arī
Man ir jāiet
Karā – pret meliem, ļaunumu un
Vienaldzību.
Mēs visi esam iesaukti šai
Karā. /Livars/

Romeo teica...

Marshmallow, puišu uzdevums ir piedāvāt, bet meiteņu atteikt :)
Trīs Draugi ir tieši manā 5 nākamo izlasāmo grāmatu sarakstā, bet ja saki, ka tā Tev mīļākā grāmata, tad ņemšu kā pirmo no tām piecām.
Livar, tas bija pirmais dzejas meistardarbs manā blogā. Paldies.

Juris teica...

„Rietumu frontē bez pārmaiņām” - izlasīju jau entos gadus iepriekš - romāns par drausmīgo pēckara realitāti, kas aktuāla arī dažām citām pasaules valstīm ... „Spirit of the Marathon” un man vēl viena zināma filma par DĀR maratonisti ... divas filmas par maratonistiem :)

Romeo teica...

Juri, tad tev atliek tikai ikdienas burkānu sula, jo parējo jau esi noprovējis :)

Toma Sirds teica...

es lasīju- Ēnas paradīzē, Remarka pēdējo grāmatu, skaisti uzrakstīts katrs teikums. tāds spēcīgs centiens iezīmēt zudušo paaudzi. kas drīzāk ir mirusi, ne dzīva. pēckara pārpalikumi. ļoti interesantas domas izpeldēja pēc ēnām paradīzē.

Romeo teica...

Tom, tā noreklamēji, ka šodienas bibliotēkas laupījumā iekļāvu arī "Ēnas paradīzē". Lasīšu uzreiz pēc "Trīs draugiem".