trešdiena, 2010. gada 30. jūnijs

Iemācīsi man braukt ar riteni?

Pēdējās dienās esmu ar riteni nostūrējis vairāk kā 100 km un tas nav tāpēc, ka es „nejauši” censtos gadīties pa ceļam tām smukajām sievietēm vasarīgajos peldkostīmos, kuras gandrīz katru rītu brauc uz pludmali sauļoties, bet gan tāpēc, ka gatavojos Vaidavas triatlonam, kur būs jāpeld 0,35 km, tad jābrauc ar riteni 20 km un kā glazūra uz tortes beigās – 6 km skrējiens, pietam laiks starp katru posmu netiks apturēts, tātad pucēties mix zonās vajadzēs tik ātri kā mīļākajam, kad sievas vīrs negaidīti pārrodas mājās.
Lielākās grūtības man varētu sagādāt pirmais, peldamais posms, jo regulāra gumijas pīlītes stumdīšana pa piepildītu vannu ir mana pēdējā gada ievērojamākās liellitrāžas saskares ar ūdeni. Vienīgais, ko pašlaik šīs lietas labā daru: gandrīz katru dienu skatos youtube kā Maikls Felpss peld. Māku jau nomest sporta jaku pirms starta tā kā viņš to dara, vēl tik atliek iemācīties tā peldēt.
Pēc mērcēšanās posma būs riteņbraukšana un tā man arī nav nekāda sirdsdāma. Braukt ar riteni jau man patīk, bet ne tad, ja tas jādara ātrāk par 25 km/h. Varbūt jums, mani mīļie lasītpratēji, ir zināmi kādi riteņu G punkti, kurus aizskaros tie atmaigst un nesit tik stipri pa kāju muskuļiem pie lieliem ātrumiem? Vai jebkādi citi padomi kā nepilnu 3 nedēļu laikā uzlabot savu riteņbraukšanas prasmi? Klausos jūsos tikpat cītīgi kā izpletņlēcējs- iesācējs instruktora padomos pirms sava pirmā lēciena no lidmašīnas.

16 komentāri:

Kāspars teica...

Pats pēdējos mēnešus braukāju ar riteni kāju problēmu dēļ. Bet braucu vismaz stundu maksimāli ātri. Palēnām uzlabojas ātrums, bet tas, tāpat kā skrienot nenotiek ātri. Galvenais, sacensībās nežēlo muguru, un brauc pēc iespējas zemākā pozā, jo gaisa pretestība ir lielāka nekā tev šķiet. Forša tev veselības akciju dienasgrāmata. ;) Var pēc laika attīt lenti atpakaļ un iečekot, ko darīji.

Kāspars teica...

Ja drīkst jautāt - vai(kā) tu plāno savus treniņus? Jebšu neplāno, un pats izdomā, ko konkrētā dienā darīsi/

Ilva teica...

Ar velosipēdu visvieglāk braukt tad, ja ceļš neved kalnā.

Romeo teica...

-->Kāspars
Pulsometru arī lieto, kad brauc ar riteni? Cik Tev skaitās "maksimāli ātri"?
Treniņus plānojot: vingroju, pumpējos, cilāju hanteles katru otro vai trešo dienu - tas ir konstanti, bet skriešanas attālumi mainās attiecīgi no tuvākajām sacensībām un mana svara. Basketbols ir tad, kad tas ir un es tikai pievienojos, bet ar riteni braucu tad, kad ir labs laiks un nevaru skriet.

-->Ilva
Kamēr es neesmu Visvarenais Brūss un kalniem nespēju pavēlēt sarauties, tas man laikam daudz nepalīdzēs :)

Kāspars teica...

Vienreiz pamēriju pulsu, bet tur tas maksimālais pulss bija krietni zemāks, nekā skrienot, max bija 160, kamēr skrienot pat 190. a vidējais vispār braucot 120-130. Aerobi, ne? :D ilva, man gan ir citi novērojumi, par cik Latvijā kalni nav augsti, tad lielākā grūtība tomēr ir pretvējš. kkā nosit motivāciju. Tu centies, minies, un pēkšņi viena vēja brāzma nosit tavu ātrumu divās sekundēs līdz teju nullei. :D

Maksimāli ātri man šobrīd ir 24 tādā normālā pretvējā, un 31 km/h pavējā. Kopā summējas uz tiem pašiem 26 km/h. Jo lielāki paliek ikri, jo lielāks arī ātrums :D

romeo, btw, tas tavs pirmais triatlons? Neaizmirsti tik par ķiveri ;) :D

Ilva teica...

Kaspār: Ja jau skatās tādā virzienā, tad par lielu šķērsli atzīstamas arī smiltis.

Kāspars teica...

Šosejas riteņbraukšana un smiltis neiet kopā.

Lilu teica...

uhhh, Maikls peld vnk apbrīnojami, nav brīnums, ka katru dienu uz viņu skaties! =)

man biatlonisti mācīja, ka vajagot `iesēsties kādam astē`, aizvējā, ja tas ir iespējams.. un visu laiku mīties daudz maz vienā tempā + iegādāties pēc iespējas vieglāku rāmi ritenim (pārējos noteikumus atļāvos neiegaumēt)

KPRS teica...

Domājams, paša svara uzaudzēšana dos lielāku ieguldījumu ātrumā, nekā riteņa rāmja svara nodzīšana :D

Romeo teica...

Kāspar, pat ļoti aerobi. Vajadzēs man ar paspiegot savu sirdsdarbību uz riteņa.
Aha, pirmais triatlons. Esmu vēl triatlona jaunava :) Ķivere būs!

Lilu, Maikls ir tik labs, ka pat vīrieši uz viņu skatās (sun)
Sēsties astē nedrīkstēšot, par to dos soda minūtes. Riteni es gan nedaudz uzlabošu - uzpumpēšu riepas, eļļošu, tīrīšu. Ceru, ka ritenim iepatikšos.
Eh, kā es gribētu, lai Tu nebūtu skatījusies uz biatlonistu vingrajiem augumiem, bet iegaumējusi visus noteikumus (angel)

KPRS, pie tā tiek pašlaik aktīvi strādāts. Tikko notiesāju veselu porciju makaronus!

Lilu teica...

visu uzreiz tak nevar gribēt! "D protams, paliku pie augumu aprisēm un tām pāris zināšanām ar kurām man līdz šim bija pieticis., neaizdomājos, ka pēc pāris gadiem tās kādam citam ļoti ievajadzēsies

Romeo teica...

Cik tipiski! (heh, šoreiz es to varu teikt =) )

Lilu teica...

1:1?

Romeo teica...

Aha, pašlaik smaržo pēc draudzīga neizsķirta.

Anonīms teica...

Neizšķirts vairs nav draudzīgs, jo pēc tam nāk papildlaiks un soda sitieni.

Romeo teica...

Šajā "turnīrā" vēl nav sākušās izslēgšanas spēles, tātad var būt draudzīgs neizšķirts.