piektdiena, 2010. gada 19. februāris

1. mēneša preses vingrojumu relīze

Tieši šodien aprit vesels mēnesis kopš salaulājos ar tiem vēdera preses vingrojumiem. Tagad esmu gatavs Jums pastāstīt visu par savu neveiksmīgo laulību.
Nedaudz vēsture: Izvēloties vingrojumu kompleksu, es zināju, ka video trenerim obligāti ir jābūt vīrietim, jo pretējā gadījumā es būtu noslogojis tikai acis skatoties kā smukā trenerīte lokās apspīlētajā triko. Otrais nosacījums – man no tiem vingrojumiem nedrīkst sāpēt mugura, kuru agrāk esmu rokasbumbā un basketbolā to krietni izvarojis. (Bet kā var savādāk pats pārbaudīt vai alkohols lielos daudzumos ir kaitīgs kā tikai saindējoties ar to?) Tā nu es 19. janvārī sāku katru dienu atvēlēt 10 minūtes savas preses bruģēšanai.

Pirmā nedēļa: Sākums vienmēr ir grūts. Es centos pildīt tikpat ātri kā tas robots, bet visas 8 minūtes izturēt nevarēju tādā tempā. Atceros, ka pirmajā reizē, kad treneris 7+ minūtē teica: „C'mon you're almost done,” es viņam atrūcu: „I am already done!” un pielipu pie paklāja kā pankūka pie pannas. Tomēr man ļoti iepatikās, ka viņš beigās uzslavēja par labi padarītu darbu. Par padošanos nebija ne runas. Nākamajā rīta gan es nepamodos ar sešpaku, aiznākamajā tāpat, pēc nedēļas arī ne, bet tas ir tikai loģiski, jo muskuļiem ir savs augšanas ātrums, kurš jāņem pierē.

Otrajā nedēļā es jau sāku just muguras sāpes. Labās ziņas - beidzot varēju izpildīt visus vingrojumus viņa ritmā. Lai saudzētu muguru, nolēmu turpmāk darboties tikai katru otro dienu un „netīšām” aizmirst reverse crunch un leg pushes, jo uzskatīju, ka tieši šie vingrojumi ir darvas karote manā medus mucā. Šo vingrojumu laikā pildīju basic crunch. Vizuālas izmaiņas otrās nedēļas laikā joprojām nekādas.

Trešajā nedēļā manas attiecības ar muguru pasliktinājās, sķita, ka viņa man saka: „Izvēlies, vai nu es vai tie vingrojumi”. Es izvēlējos vingrojumus. Es taču apņēmos viņus pildīt, tad vismaz mēnesis jāpabeidz. Apetīte auga - grūtības pakāpe sāka likties par mazu, jo no preses vairs nenāca deguma smaka. Tāpēc vingrojumu kompleksu papildināju ar pāris papildus Kamasutras pozām. Trešās nedēļas beigās pildot curl vingrojumu, es beidzot sajutu, ka zem manas nelielās Michelin riepas ir parādījušies mazi kubiki. Prieks gan nebija liels, jo mugura beidza nost.

Ceturtajā nedēļā skaitīju dienas, kad varēšu beigt pildīt tos vingrojumus. Beidzot esmu izskaitījis. Fhew. Tagad eju pensijā, atpūtīšos vismaz nedēļu, tad padomāšu par jaunām attiecībām.

Secinājumi:
1) Es viņus vai nu pildu nepareizi, vai par lielu slodzi lieku, jo mugurai noteikti nevajadzētu sāpēt.
2) Ar vienu mēnesi ir daudz par maz, rezultāti, visticamāk, ir gaidāmi pēc 3 – 5 mēnešu regulāriem treniņiem.
3) Vingrojumi strādā, tomēr, ja gribi, lai ir vizuāli redzamas izmaiņas, jānodzen tauki, piemēram, skrienot kardiotreniņus (manā gadījumā tie ir pie pulsa 140 – 155 sitieni/minūtē) + pareizi ēd.

Esmu runājis!

4 komentāri:

Lilu teica...

arī pēc mēneša mēdz būt manāmi rezultāti, viss atkarīgs no katra paša darbības.
Sirsnīgi iesaku pievērsties arī muguras muskulatūras nostiprināšanai, līdzsvaram, jo sāpes vingrojuma laikā vai pēc tā, visnotaļ tiek uzskatītas par sliktu zīmi, kaut kas nav tā kā vajadzētu ar slodzi vai tehniku, vai abām

Romeo teica...

Domā es zinu kā nostiprināt muguras muskulatūru? Tu taču esi fizioterapeite, nevis es.
Es kaut kad agrāk meklēju internetā viengrojumus mugurai, bet neko lāgā neatradu. :(

Lilu teica...

buu.. vai tad skolā vai ārpus tās nekas nav apgūts no atlētiskās vingrošanas?

vingrojumu un iespēju ir dauuuudz, bet vislabāk sākt ar tiem vienkāršāk izpildāmajiem, kad neko nevar nepareizi izdarīt un vēl vairāk satraumēt..

http://www.nesaap.lv/lat/nt2/sapju_profilakse/vingrojumi/vingrojumi_mugurai/ - lai pastieptu un relaksētu, pirms un pēc spēka vingrojumiem

http://www.figuura.lv/?p=sport&art_id=206 - pildi tikai 6 un 7o, par pārējiem neatbildu.. pavisam elementāri, bet efektīgi un saudzējoši.. bez pārāk augstas un straujas cilāšanas un līdz patīkamam nogurumam, ar vairākiem piegājieniem izelpā..

vingro vesels.. :)

Romeo teica...

Lielais XXL izmēra paldies. Noteikti izmantošu savā ēdienkartē.